Alla inlägg den 29 mars 2020

Av Carina - 29 mars 2020 20:08

Redo att komma tillbaka på banan, redo att ta tag i mina vardagsrutiner.

Matlådorna står klara i kylskåpet, träningsklädera ligger på plats och väntar på att bli svettiga. Dessutom har jag köpt en ny våg, så att jag ska kunna mäta mina framgångar.


Även om jag inte har nåt exakt viktmål är det ju ändå rätt kul att kunna hålla lite koll, se att man gör rätt. Dessutom är jag trött på att känna hur kroppen påverkas negativt av taskiga matvanor, något som ju egentligen borde göra det så mycket lättare att äta bra. Ändå trillar jag hela tiden tillbaka ner i socker-träsket. Konstigt! Jag anser mig ju vara fullt normalbegåvad. Ändå tycks jag inte kunna ta ansvar för min egen hälsa. 


I morgon bitti ska jag kliva upp, ta på mig träningskläder och ta en rask promenad. Sen blir det dusch, frukost och sen studier. Det ska bli väldigt spännande att se hur det går att ha universitetsträffen via webben, men det ska väl gå bra - hoppas jag.


Nu ska jag lyfta rumpan från soffan och fixa morgondagens frukost - over night oat. Så himla gott!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Det är väl liksom bara att inse att man måste ta hand om sig lite bättre när man fyllt 50.

Alltså siktar jag på bättre mat, regelbunden motion och mindre stress. En hälsosam vardag, alltså.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards